Filmvoorstelling “Twente op Film, Zo doo wiejleu dat”, dinsdag 8 november 2022

Enige maanden geleden is de film “Twente op film, Zo doo wiejleu dat” uitgekomen.

In de film zijn beelden die gedurende de afgelopen 100 jaar zijn gemaakt samengebracht. De film brengt een eeuw Twente in beeld.

Het is een eeuw ( 1915 -2015) van verandering.
Welke veranderingen hebben de laatste eeuw plaatsgevonden?
De beelden vertellen wat er in een eeuw in Twente, in de ruimtelijke ordening, in de industrie, in het leven van alledag, op het platteland en in de stad is veranderd.

En natuurlijk: Wat maakt Twente tot Twente?

Twente op Film is een project van filmmaker Erik Willems, actrice (en coproducent) Johanna ter Steege en producent André Oude Weernink.

Wij denken dat het bezoeken van deze film, zeker voor leden van onze vereniging, een belangrijke bron van informatie is.
Daarom hebben wij besloten de film samen met het Filmhuis Borne op dinsdag 8 november a.s. om 20.15 uur in het Kulturhus te vertonen.

De normale entreeprijs bedraagt € 9,50. Wanneer U als lid van Heemkunde Borne uw kaartje bij ons koopt krijgt u een reductie van € 2,50. U betaalt op rekening NL 43 RABO 0145637409, onder vermelding van “Twente op Film” € 7,–.

Wij staan op de dag van de vertoning in de hal en u haalt uw kaartje bij ons af.

Wij hopen velen van U hiermee een plezier te doen.