Rabofonds steunt NEO en Heemkundevereniging Borne

Het Rabofonds steunt vijf projecten met 14.500 euro

Het Rabofonds van Rabobank Centraal Twente richt zich op duurzame initiatieven die het maatschappelijke, sociale of culturele leven in onze lokale gemeenschap versterken. Projecten die hierop gericht zijn, kunnen in aanmerking komen voor een bijdrage uit dit fonds. In het tweede kwartaal is een bijdrage van € 14.500,00 toegezegd aan 5 projecten in de gemeente Borne, Hengelo, Hof van Twente en omliggende plaatsen.

Elk kwartaal bespreekt de Rabofondscommissie de binnengekomen aanvragen. Deze commissie bestaat uit ledenraadsleden, een directielid en een medewerker van de bank.

Tijdens de vergadering in juni heeft de Rabofondscommissie de 7 binnengekomen aanvragen besproken. Hiervan zijn 5 aanvragen goedgekeurd. De verenigingen en stichtingen uit Borne die een bijdrage ontvangen zijn:

RKSV NEO, € 5.000,– voor de aanleg en installatie van zonnepanelen op de kleedkamers.
Heemkundevereniging Borne, € 250,– voor de Erfgoedloop Borne tijdens Open Monumentendag 2020.