Geslaagde Vrijwilligers middag Heemkunde Borne

Zo’n 20 personen gingen mee op excursie langs de Doorbraak.

Op donderdag 16 juni kwamen circa 20 vrijwilligers van de Heemkundevereniging Borne samen bij de voormalige boerderij Peze in Bornerbroek voor een excursie langs de Doorbraak. De Doorbraak is niet alleen een ‘waterweg’ maar vervult ook een belangrijke ecologische functie.

Vrijwilliger Hennie Hulsmeijer ontving de vrijwilligers met een powerpoint presentatie over de aanleg, de functie en realisatie van de Doorbraak vertellen. De vrijwilligers kregen een presentatie te zien waarom de Doorbraak noodzakelijk is om vooral wateroverlast in Almelo te voorkomen. Ook werd uiteengezet op welke wijze de Doorbraak is gerealiseerd. Natuurlijk kwamen diverse werkzaamheden van het Waterschap aan de orde. Tevens konden kaarten en foto’s worden bekeken.

Na de presentatie is er een stuk gewandeld langs de Doorbraak. Onder leiding van Hennie Hulsmeijer werden een aantal mooie plekken van de Doorbraak bekeken en de ontstane natuurlijke waarden besproken.

Na afloop gingen de vrijwilligers naar het Maatveld voor een drankje en wat lekkers. Kortom een zeer geslaagde middag.

Kijk voor meer foto’s op Google Foto’s van Heemkunde Borne

Kijk voor meer foto’s op de Facebook pagina van Heemkunde Borne