16 juni: Vrijwilligers-middag Heemkunde Borne

Op donderdag 16 juni aanvang 13.30 uur worden alle vrijwilligers van de Heemkundevereniging Borne uitgenodigd bij de voormalige boerderij Peze, Wolbeslanden 5 in Bornerbroek voor een excursie langs de Doorbraak.

Als iedereen aanwezig is begint de presentatie van het gehele ontwikkelingsproces. De Doorbraak is niet alleen een ‘waterweg’ maar vervult ook een belangrijke ecologische functie.

Vrijwilliger Hennie Hulsmeijer zal de vrijwilligers ontvangen en met een powerpoint presentatie over de aanleg, de functie en realisatie van de Doorbraak vertellen. Tevens kunnen kaarten en foto’s worden bekeken.

Na deze presentatie zullen onder leiding van Hennie Hulsmeijer een aantal mooie plekken van de Doorbraak worden bekeken en zullen de ontstane natuurlijke waarden worden besproken.

Na afloop zal een drankje worden geserveerd.

op de foto:
De Doorbraak in Bornerbroek tijdens het gouden uurtje